کد خبر: ۲۰۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
ساخت زیرگذر ۵۰۰ متری در تقاطع خیابان های ابراهیم آباد، معلم و الغدیر در محدوده یافت آباد و ناحیه۳ شهرداری منطقه۱۸ آغاز شد.

همشهری آنلاین-رضانیکنام: شهردار منطقه ۱۸ درباره اهمیت اجرای این پروژه گفت: «چهار راه قهوه خانه یکی از تقاطع های شلوغ و پر رفت و آمد است. بلوار ابراهیم آباد در محله یافت آباد به دلیل وجود آرامستان و گلزار شهدای یافت آباد، درمانگاه خیریه فرمانفرمائیان، سازمان اوقاف و امور خیریه جنوب غرب تهران به محلی پر تردد و شلوغ تبدیل شده است. از طرف دیگر در بلوار معلم نیز با ارگان ها و نهادهای خدمات رسانی از جمله دادسرای شهید مطهری، اداره های برق، آب و فاضلاب، گذرنامه، پلیس +۱۰ و بوستان بزرگ قائم(عج) مواجه هستیم که بار ترافیکی این محور را بالا می برد. در چنین شرایطی ایجاد یک تقاطع غیر همسطح (زیر گذر) در این تقاطع می تواند جریان عبور و مرور را در ۲ مسیر روان کرده  و به نحوی گره ترافیکی این مسیر را از بین ببرد.»

«یعقوب هوشیار»، به مسائل و مشکلاتی که شهروندان در این تقاطع با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: «رانندگانی که در مسیر بلوار ابراهیم آباد به سمت چهار راه یافت آباد در حرکتند برای اینکه وارد بلوار معلم شوند باید مسیر طولانی را تا میدان الغدیر طی کنند و بعد دور بزنند و به سمت بلوار معلم بروند. این کار وقت و انرژی زیادی از شهروندان می گیرد و ضمن اینکه ترافیک بلوار الغدیر را هم افزایش می دهد. با ساخت این زیر گذر این مشکل کاملا بر طرف شده و رانندگان عبوری محور شرق به غرب و غرب به شرق چهار راه قهوه خانه در بهترین شرایط ترافیکی قرار خواهند گرفت.» 

شهردار منطقه۱۸ نکته ای را یاد آوری کرد و گفت: «ساخت این زیرگذر در سال های قبل باید اجرایی می شد اما متاسفانه جدی گرفته نشده بود. از آنجایی که این پروژه نقش زیادی در بهبود وضعیت ترافیک، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و انرژی و همچنین تصادفات رانندگی دارد اجرای آن در لیست پروژه های اولویت دار منطقه۱۸ قرار گرفته است.»

وی درباره مشخصات این پروژه و اینکه چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: «کلنگ ساخت این زیرگذر در تقاطع چهار راه قهوه خانه زده شده است. سازمان فنی و مهندسی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران به عنوان مجری این پروژه ۱۱۰ میلیار تومانی را پیش می برد.  طول این زیرگذر ۵۰۰ متر و عرض آن۱۵ متر و سطح عرشه نیز۹۵۰ متر مربع است و تا یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.»  



 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار